Magyari Ildikó IFAA személyi edző - sportoljvelem.hu, ha igazi edzésre vágysz (aerobik, fitness, step, személyi edzés)
Kezdőlap
Bemutatkozás
Végzettségek
Elérhetőség
Miért érdemes sportolni
Személyi edzés
Edzésterv típusok
Aerobik
Power walking
Gerincfitness
Elhízás
Fogyókúra
Táplálkozás
Galéria
Órarend
Vendégkönyv
Ajánlott linkek
személyi edzés, fitness, wellness



Edzésterv típusok


Alapprogram (alapozó edzésterv)

- kezdőknek és újrakezdőknek

Cél az izomzat fokozatos hozzászoktatása a súlyzós edzéshez, valamint hogy a test lassan alkalmazkodjon ehhez az újszerű terhelési formához. Ez a fázis teljesen kezdőknél 6 hónapig tart. Ez az időszak elegendő arra, hogy megtanuljuk a gyakorlatok szabályos végrehajtását és a helyes mozgáskoordinációt. Itt még nem használunk olyan nagy súlyokat, mint tömegnöveléskor, mert izmaink és izületeink még nem szoktak hozzá a terheléshez, ezért könnyen megsérülhetnek. Alapozó fázisban többnyire erőfejlesző gépeken edzünk, hogy megtanuljuk a helyes mozgáskoordinációt. Kezdetben heti 2 súlyzós edzés javasolt, mindkét alkalommal megdolgoztatjuk a főbb izomcsoportokat. Újrakezdők esetében az alapozó fázis lerövidülhet, mert az izmok ˝emlékeznek˝ és már ismerősek a gyakorlatok.


Tömegnövelés

- azoknak, akik nagy izmokat szeretnének

Kb. 6 hónapig tartó rendszeres edzés után véget ér a hozzáedződés időszaka. A haladó testépítők izomzatának másféle igényei vannak az inger intenzitásának, időtartamának és sűrűségének tekintetében, mint egy kezdőnél. Vagyis nagyobb súllyal dolgozunk, kisebb ismétlésszámmal és több a pihenő az egyes sorozatok között. Célunk az izmok méretének növelése és az izomerő fokozása. Azonban különbséget kell tennünk a tömegnövelő és az erőnövelő edzés között, hiszen erőfejlesztésnél nagyon nagy súlyokat használunk, közel az 1 ismétléses maximumhoz (1RM). Tömegnövelésnél kicsit kisebb súlyokkal dolgozunk, mint az elsősorban erőfejlesztő edzésnél. Ebben a fázisban célunktól függően heti 4-6 edzést végzünk, egy edzés alkalmával 2-3 izomcsoportot dolgoztatunk meg, izomcsoportonként 2-4 gyakorlatot végzünk. Haladó testépítőknek szükségük van magasabb ingerintenzitás mellett izomcsoportonként több gyakorlatra, hogy optimális eredményeket érjenek el.


Szálkásítás, zsírégetés

- azoknak, akik szeretnék, ha tömegnövelés után izmaikat nem fednék el zsírok
- akik fogyni szeretnének

Az edzés célja, hogy megszabaduljunk a felesleges zsírpárnáinktól. Itt fontos szerepe van a pulzuskontrollált edzésnek, hiszen a zsírégetéshez a max. pulzus 65-75%-a közé eső tartományban kell dolgoznunk. Ugyanakkor azt se felejtsük el, hogy szervezetünk először mindig a gyorsan mozgósítható energiaforrásokhoz (a szénhidrátokhoz) nyúl és ebből fedezi a mozgáshoz szükséges energiát. Miután a szénhidrát- raktárak kezdenek kiürülni, testünk egyre nagyobb mértékben fordul a zsírsavak felé és a munkavégzés során egyre nagyobb szerepet kap a zsírok lebontásával termelt energia. Kipróbálhatjuk például a gépeken végzett kardiótréninget, a cross-tréninget és a power walkingot.


Állóképesség fejlesztése

- azoknak, akik szeretnék a szív-és keringési rendszer edzettségét növelni
- akik imádják az állóképességi sportokat
- akik futóversenyre, teljesítménytúrára készülnek

Rendszeres állóképességi edzés hatására szívünk edzettebbé válik, megerősödik a szív bal kamrájának izomzata. Több vért képes a keringésbe pumpálni, bővül a koszorúér-hálózat, nem rakódik le az erek falán a káros koleszterin, így megőrzik rugalmasságukat. Edzettebb lesz a tüdőnk, nagyobb mennyiségű levegőt tud felvenni, több oxigént juttat a testbe, nő a vitálkapacitás. (Bővebb leírás a Miért érdemes sportolni? című fejezetben.)
Nagyon fontos a pulzuskontrollált edzés, nehogy túlterheljük szervezetünket. Pulzusunk az állóképességi edzés során általában az aerob-anaerob küszöb körül mozog.


Gerinctorna hátfájósoknak

Célja a gerinc egészségének megőrzése, a csontritkulás és a hátfájás megelőzése. Naponta több órát ülünk előnytelen székekben a számítógép előtt, így csontjaink, izmaink elgyengülnek. Következménye lesz a rossz testtartás, izomfáradékonyság, hátfájás. Ezek azok a tünetek, amelyekre igenis oda kell figyelni és orvosolni kell őket. A rossz testtartás összenyomja, szinte satuba szorítja a tüdőt és más létfontosságú szerveket, csökkenti szervezetünk ellenálló képességét a betegségekkel szemben. A testtartás befolyásolja az ember imázsát, hatással van személyiségünkre, önbizalmunkra, magatartásunkra és az egészségünkre. Ezen az edzésen nagy figyelmet fordítunk a hát izmainak edzésére, nyújtására, lazítására.



hirdetés

Sportolj velem, ha igazi edzésre vágysz - SportoljVelem.hu, Magyari Ildikó
Minden jog fenntartva: SportoljVelem.hu - 2007
E-mail:


Címszavak: fitness, wellness, aerobik
személyi edzés, életmód tanácsadás, IFAA

Röviden, szavakban az oldal tartalmából...

Magyari Ildikó IFAA személyi edző - SportoljVelem.hu - Ha igazi edzésre vágysz! Személyi edző, step és aerobik oktató, personal trainer, életmód tanácsadó és wellness tréner

Magyari Ildikó személyi edző, step, aerobik oktató, wellness tréner, személyi edzés, életmód tanácsadás, egyéni étrend kialakítása, fitness, egyéni és csoportos edzések, aerobic, edzésterv, olcsó árak, több éves tapasztalat, fiatalos lendület, edzésterv írása, szaktanácsadás .... Számomra nincs akadály! .... Az oldal tartalmából: fitness, személyi edzés, step és aerobik oktatás, továbbá egyéni étrend írása, valamint edzésterv készítése egy IFAA edzőtől: Magyari Ildikótól .... Gerincfitness? Edzésterv készítése? Step vagy aerobik oktatás? Személyi edzés? Akkor jó helyen jársz! Weboldalamon sok érdekességet olvashatsz róla, valamint ki is próbálhatod, ha személyesen is megkeresel .... Az oldalamon olvashatsz tanácsokat a fogyásról, érdekességeket a táplálkozásról, megtudhatod, miért érdemes sportolni, megismerheted a személyi edzés történetét, valamint az aerobik fontosságát egy IFAA személyi edzőtol: Magyari Ildikótól. .... személyi edző, fitnesz, step, edzésterv, aerobik oktató, fitness, aerobic .... Magyari Ildikó IFAA személyi edző, step és aerobik oktató, fitness, aerobic, személyi edzés, power walking a Margit-szigeten, edzésterv, sport, egyéni étrend kialakítása - Magyari Ildikó IFAA step és aerobik oktató, továbbá személyi edző - ha igazi edzésre vágysz! (fitness, aerobic, személyi edzés, edzésterv, sport, egyéni étrend kialakítása) - Magyari Ildikó személyi edző (IFAA), aerobik és step oktató

Magyari Ildikó német idegennyelvű IFAA személyi edző, wellness tréner, step és aerobik oktató honlapja

Kulcsszavak: fitness, fitnesz, fittnesz aerobik, aerobic, erobik, erobic, step, edzés, sportolni, futás, personal trainer, személyi edzés, edzésterv, személyi edző, step edző, Magyari Ildikó, oktatás, fogyás, fogyókúra, elhízás, sportoljvelem, sportolj velem, egyéni étrend, ifaa, international fitness and aerobic academy, fitness company